Wielu właścicieli restauracji uważa, że dobra kuchnia obroni się sama. I jest w tym sporo racji, bo bez dobrego i starannie przygotowanego menu mało która restauracja ma szansę na istnienie i rozwój. Jednak czasami może być to za mało. Jeżeli restaurator chce rozwijać swój biznes i zyskiwać coraz to szersze grupy docelowe, to powinien sięgnąć także po inne narzędzia. Jednym z nich jest marketing dla restauracji. Dlaczego warto z niego skorzystać i jak go prowadzić, aby był skuteczny?
Jakie są zalety marketingu w gastronomii?
Marketing to narzędzie, po które sięga coraz więcej firm. Podobnie jest w przypadku lokali gastronomicznych, gdzie taki marketing odgrywa bardzo istotną rolę – i to bez względu na rodzaj kuchni czy wielkość lokalu. Co można zyskać dzięki marketingowi dla restauracji? Najważniejsze korzyści to:
- wyróżnienie się na tle konkurencji
- zyskanie nowych klientów
- systematyczne zwiększanie sprzedaży
- zwiększenie widoczności biznesu
Dzięki zastosowaniu marketingu restauracja lub pub nie tylko ma możliwość zaprezentowania swojej oferty szerokiemu gronu odbiorców, ale także może utrwalić swój wizerunek w ich świadomości. Dzięki temu klient dowiaduje się o restauracji, postanawia ją odwiedzić, a później chętnie do niej wraca.
Jak prowadzić marketing dla restauracji?
Starannie dopracowane menu, dobra kuchnia, sympatyczni pracownicy i ładne wnętrze to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w branży gastronomicznej. Kolejnym krokiem jest dobrze przemyślany i dopasowany do konkretnego lokalu marketing. Jak go prowadzić? Otóż w tym przypadku ważne są działania w dwóch etapach – przed otwarciem lokalu i po. Przed ruszeniem biznesu niezwykle ważne jest logo, chwytliwe hasło reklamowe oraz założenie strony internetowej i profilu w różnorodnych mediach społecznościowych. Natomiast już w trakcie działania lokalu niezwykle istotne jest przyciągnięcie do niego klientów oraz nakłonienie ich do jak najczęstszego powrotu. W tym przypadku można zastosować bardzo wiele różnorodnych akcji. Te najpopularniejsze to między innymi programy lojalnościowe, interesujące akcje promocyjne, kreatywny content czy organizowanie tematycznych eventów. Ciekawym pomysłem na marketing jest także tworzenie kursów gotowania oraz stworzenie aplikacji umożliwiającej zamawianie dań na wynos (o ile dana restauracja świadczy takie usługi). Jednak bez względu na wybrane działania podstawą zawsze jest systematyczność, zaangażowanie i profesjonalizm.
Marketing dla branży gastronomicznej może być skutecznym remedium na brak klientów i małe zyski. Jednak aby był on skuteczny, to musi być poprowadzony w profesjonalny sposób. Dlatego też warto zwrócić się w tej sprawie do specjalistów takich jak np. Restaumatic, którzy zadbają o to, aby podjęte działania przyniosły oczekiwany skutek.